X

ŹródłoInstagram
ProfilUnited24.media
Data publikacji18-08-2022
Typ obrazuzwierzęta na wojnie
Linkhttps://www.instagram.com/p/ChY3D9KqJtl/
Treść obrazuMateriał wizualny to film z serii „Made in Ukraine”, będący reklamą ukraińskiej firmy produkującej akcesoria dla zwierząt, w tym również posiadającą międzynarodowy atest i cieszącą się uznaniem zagranicznych firm wytrzymałą smycz. W reklamie podkreśla się, że prężnemu ukraińskiemu marzeniu o przedsiębiorczości nie jest w stanie zagrozić nawet rosyjski atak, który jednak przyniósł bardzo dużo strat.
Wykorzystano zdjęcia dokumentujące akcje ratowania zniszczonych sklepów zoologicznych i wydobywania zwierząt ze zniszczonych budynków.
Materiał nawiązuje do popularnej piosenki „Who let the dogs out” i w pierwszej części prezentuje psa tzw. Pieseła (ang. Doge) z popularnego memu z psem Shiba Inu.
Wartości społeczeństwa projektowanegokonkurencyjna gospodarka rynkowa; pomoc ponad podziałami; prozwierzęcość; społeczeństwo w działaniu; troska o słabszych
Cechy mentalności homo sovieticusuprzedmiotowienie zwierząt; pasywizm
Uwagi dodatkoweFilm promuję ukraińską markę jako spełniającą międzynarodowe wymagania. Jest to próba dowiedzenia, że to, co ukraińskie jest autentyczne i wartościowe. Jedną z sowieckich strategii propagandowych było tworzenie mitu o wysokiej jakości produktach, które w rzeczywistości były niepełnowartościowe. Zob. materiał na temat jakości produktów radzieckich na kanale „Dokumentalist” https://www.youtube.com/watch?v=7afZRu3xI40
Ukraina próbuje odseparować się od przekonania o niepełnowartościowości produktów ze Wschodu.